TWOJE PYTANIA, NASZE ODPOWIEDZI
Masz pytania dotyczące naszych produktów? Jesteś we właściwym miejscu. Tutaj opowiemy Ci o naszych zobowiązaniach dotyczących formułowania, ekoprojektowania i produkcji.
ŹRÓDŁA, SKŁADNIKI I FORMUŁY
Obecnie tworzymy nasze produkty z ponad 450 źródeł botanicznych na całym świecie. W trosce o nasz ślad na Ziemi zobowiązujemy się do ciągłego doskonalenia się, aby zapewnić, że nasze składniki botaniczne pochodzą z odpowiedzialnych i zrównoważonych źródeł.
Od 2020 roku staliśmy się członkiem UEBT, stowarzyszenia, które towarzyszy nam i stawia przed nami wyzwania w etycznym pozyskiwaniu naszych naturalnych składników, z poszanowaniem zarówno ludzi, jak i różnorodności biologicznej.
We Francji, a dokładniej w Bretanii, na naszych ziemiach w La Gacilly, uprawiamy nasze emblematyczne rośliny w sposób zrównoważony, na 60 hektarach pól, zgodnie z moralnym modelem agroekologii. W 2021 roku jako pierwsza francuska marka uzyskaliśmy certyfikat UEBT (Union for Ethical BioTrade) dla naszych 9 emblematycznych roślin w La Gacilly.
W najbliższych latach chcemy kontynuować proces certyfikacji na dwóch poziomach:
- Certyfikacja naszych emblematycznych składników we Francji i na świecie
- Certyfikacja całego systemu zaopatrzenia
Nasze podejście do zaopatrzenia opiera się na 3 filarach:
- Dostarczanie zarówno ilości jak i jakości:
- Faworyzowanie surowców, które są identyfikowalne do producentów/zbieraczy
- Zapewnianie jakości naszych surowców
- Poprzez wzmacnianie (długoterminowych) relacji z naszymi dostawcami
- Poprzez wykluczenie GMO
- Ochrona ludzi i różnorodności biologicznej:
- Poprzez wiedzę, ochronę i zrównoważone użytkowanie różnorodności biologicznej
- Poprzez sprzyjanie dobrym praktykom w zakresie kultury i zbiórki (np. rolnictwo ekologiczne, agroekologia, UEBT…)
- Poprzez zapewnienie godziwego wynagrodzenia producentom/zbieraczom zaangażowanym w nasze łańcuchy dostaw oraz poszanowanie godnych warunków pracy (np.: faire trade, UEBT…).
- Dzielenie się z naszymi społecznościami:
- Szanując lokalną dynamikę i wspierając potrzeby rozwojowe naszego sourcingu (np.: wspólne akcje)
- Poprzez proaktywne podejście do poszanowania protokołu z Nagoi i lokalnych przepisów dotyczących różnorodności biologicznej.
W firmie Yves Rocher rolnictwo jest moralne.
W La Gacilly, dzięki wiedzy naszych botaników i agronomów, wybraliśmy agroekologię jako model rolnictwa do regeneracji i rewitalizacji gleby i środowiska.
Agroekologia integruje poszanowanie równowagi środowiskowej, rytmu pór roku, bez stosowania pestycydów, ale to nie wszystko.
Na przykład produkcja naszych emblematycznych roślin jest całkowicie zintegrowana z otaczającym ekosystemem, aby nie zakłócać jego równowagi. Podmokłe łąki, żywopłoty bocage, owady zapylające, szata roślinna, płodozmian itp. to elementy, które dzieją się aby zachować równowagę różnorodności biologicznej przy jednoczesnym zapewnieniu produkcji roślinnej.
Wreszcie ziemia i przyroda są samowystarczalne.
Ten wizjonerski model jest stale pielęgnowany i wzbogacany przez naszych badaczy i naukowców poprzez eksperymenty i praktykę, ale także poprzez wymianę z wieloma aktorami z Bretanii.
Konkretnie działamy na rzecz rolnictwa z pozytywnym skutkiem, aby przyczynić się do poszanowania przyrody i piękna wszystkich.
Nie twierdzimy, że jesteśmy marką organiczną, ale opracowaliśmy nową linię Care dla całej rodziny, która posiada certyfikat Ecocert CosmeBio. Jest skomponowana z ekologicznych jabłek i nazwana w przejrzysty sposób: Famille Bio.
Dla innych nasze produkty są formułowane z maksymalnie naturalnych składników, a wszystkie kluczowe składniki aktywne naszych formuł pochodzą z roślin.
Od 1997 roku, w wizjonerski sposób, nasze pola w La Gacilly przeszły całkowicie na rolnictwo ekologiczne. Dziś to 60 hektarów, na których rośnie 7 emblematycznych roślin: bławatek, nagietek, arnika, rumianek pospolity, nasturcja, rumianek rzymski, mięta pieprzowa. Ice Plant i Edulis są również certyfikowane jako ekologiczne i uprawiane w szklarniach.
Nie. Nie testujemy i nigdy nie promowaliśmy testów na zwierzętach, ani naszych gotowych produktów, ani zawartych w nich składników.
Byliśmy zaangażowani w walkę z testami na zwierzętach bardzo wcześnie, na długo przed wprowadzeniem zakazów w 2000 roku. W rzeczywistości w 1989 roku firma Yves Rocher podjęła pionierską w branży kosmetycznej decyzję o zaprzestaniu testowania gotowych produktów na zwierzętach i zastąpieniu ich metodami alternatywnymi, za co w 1992 roku otrzymaliśmy Złoty Medal SPA (Towarzystwa Ochrony Zwierząt we Francji).
Zawsze wierni naszemu zaangażowaniu, potwierdzamy również, że:
- Zakazujemy sobie pozyskiwania od dostawców surowców, które były testowane na zwierzętach wyłącznie w celach kosmetycznych.
- Nasza wewnętrzna karta dotycząca komponentów naszych produktów jest bardzo surowa: odrzucamy każdy surowiec pochodzenia zwierzęcego. Tylko wyjątki? Miód lub wosk pszczeli, które są naturalnymi wydzielinami.
- Zachęcamy do rozwoju programów badawczych nad metodami alternatywnymi do testów na zwierzętach. Naszym celem jest ich propagowanie i upowszechnianie.
W każdym naszym działaniu szczególną uwagę poświęcamy światu zwierząt. Na przykład wszystkie nasze bretońskie tereny przemysłowe są schronieniami certyfikowanymi przez LPO (Francuska Liga Ochrony Ptaków).
Nasze produkty są w 100% wegetariańskie, a ponad 700 naszych receptur jest wegańskich, co stanowi 75% naszego portfolio.
Dla pozostałych 25%, czyli gdy nie ma satysfakcjonującej alternatywy, pozwalamy sobie na naturalne składniki pochodzące z produkcji zwierzęcej, których zbiory nie naruszają integralności zwierząt (naturalne wydzieliny, takie jak miód i wosk pszczeli). Te pochodne są wykorzystywane w celu zwiększenia skuteczności i zmysłowości formuł.
Wszystkie nasze produkty są bezpieczne, bez wyjątku.
Jeśli nadal dajemy pierwszeństwo składnikom pochodzenia naturalnego w naszych recepturach, czasami konieczne jest dodanie procentu składników syntetycznych (konserwanty, środki stabilizujące i teksturujące, barwniki, perfumy…). Wiemy, że te składniki są nielubiane, a jednocześnie pomagają zapewnić skuteczność i bezpieczeństwo produktów.
Aby podać konkretny przykład: gdy produkt zawiera wodę, ważne jest, aby ją zachować, aby drobnoustroje nie mogły się rozwijać. Dlatego używamy syntetycznych konserwantów, bo naturalne, niestety dopuszczone przez europejskie rozporządzenia, nie istnieją.
Ale nie martw się. Oprócz zgodności z najsurowszymi na świecie przepisami europejskimi, wszystkie nasze produkty przechodzą rygorystyczny proces wewnętrznych testów i monitorowania.
Wszystkie nasze produkty są bezpieczne, bez wyjątku.
Ponieważ bezpieczeństwo jest naszym priorytetem, badamy wszystkie surowce ze składu naszych receptur. Każdy składnik ma swoją funkcję i korzystny wpływ na skórę. Jest wprowadzany w odpowiednim stężeniu dla optymalnej wydajności i gwarantowanego bezpieczeństwa.
Wszystkie spełniają europejskie przepisy, które należą do najsurowszych na świecie. Są wspierane przez Komitet niezależnych ekspertów: Komitet Naukowy ds. Bezpieczeństwa Konsumentów – SCCS.
I to nie wszystko! Ponadto wszystkie nasze produkty przechodzą szczególnie rygorystyczny wewnętrzny proces testowania i monitorowania, który obejmuje 3 etapy:
- Ocena składników. Każdy składnik jest skrupulatnie oceniany, aby zagwarantować jego bezpieczeństwo. Wyłączyliśmy już 300 składników z naszych produktów oprócz 1300 objętych rozporządzeniem.
- Ocena produktów końcowych. Zanim zostaną wprowadzone na rynek, przeprowadzamy surowe testy tolerancji na wszystkich naszych produktach końcowych, zarówno w laboratorium, jak i podczas rzeczywistego użytkowania.
- Nadzór nad kosmetykami. Uważnie monitorujemy nasze produkty, uwzględniając opinie klientów w skali globalnej.
Aby pójść o krok dalej i być bardziej transparentnym, od lat pracujemy nad tym, aby skład naszych produktów był jak najbardziej przejrzysty. Dzięki naszemu glosariuszowi wymieniono wszystkie składniki używane w naszych recepturach i wyjaśniono ich zastosowanie.
Kolorem zielonym zaznaczono składniki pochodzenia naturalnego, kolorem brązowym bezpieczne składniki syntetyczne gwarantujące konserwację Twoich produktów.
Rzeczywiście, gdy nie jest możliwa żadna naturalna alternatywa, użycie syntetycznych składników będzie konieczne, aby zapewnić zmysłowość, skuteczność i bezpieczeństwo naszych produktów.
Od naszego powstania w 1959 roku jesteśmy zaangażowani w proces ciągłego doskonalenia i pozostaje to naszą przewodnią zasadą, aby zawsze oferować Państwu gamę produktów opartych na wiedzy Botanical Beauty w odniesieniu do ludzi i natury.
Nie udajemy, że jesteśmy idealni, ale zrobiliśmy już duże postępy, często w pionierski sposób. Od 20 lat nasze szampony nie zawierają silikonów i nawet dzisiaj wszystkie nasze spłukiwane i/lub pieniące się produkty nadal przechodzą surową procedurę sprawdzającą ich biodegradowalność przed wprowadzeniem na rynek.
Co więcej, żadna z naszych formuł nie zawiera oleju palmowego. Od 2010 roku preferujemy stosowanie innych olejów roślinnych, gdy osiągamy zadowalający poziom wydajności i wpływu CSR.
Parabeny również dołączyły do listy znikających od 2020 roku. Wreszcie, ponieważ liczy się każdy drobiazg, usunęliśmy siarczany z naszych żeli pod prysznic. W 2023 roku wyeliminujemy je z naszych Szamponów.
Te przykłady nie są wyczerpujące i nie zatrzymamy się na tej dobrej ścieżce. Ponieważ zaangażowanie w ochronę środowiska zawsze było naszym motywem przewodnim.
OPAKOWANIA I EKOPROJEKTOWANIE
Zawsze byliśmy przekonani, że nie ma małych działań, aby budować lepszą przyszłość.
Od wielu lat decydujemy się na zmniejszenie wpływu naszych opakowań na środowisko poprzez przyjęcie podejścia ekoprojektowego. Oznacza to projektowanie naszych produktów w inny sposób, wykorzystując innowacje i trwałość jako dźwignie, z większym szacunkiem dla różnorodności biologicznej i oczywiście bez uszczerbku dla jakości, skuteczności i atrakcyjności.
Redukcja
Naszym celem jest ograniczenie opakowania do niezbędnego minimum. Zapewniamy ciągłą redukcję zużycia materiałów pochodzących z zasobów nieodnawialnych, aby zminimalizować nasz wpływ na środowisko. Bonus? Lżejsze opakowanie. Dobrym przykładem są nasze żele pod prysznic i skoncentrowane szampony, które zawierają odpowiednio o 50% i 39% mniej plastiku niż nasze klasyczne żele pod prysznic (400 ml). Nadal gwarantujemy również stosowanie papieru i tektury ze znakiem FSC, pochodzących z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony, zapewniając zachowanie różnorodności biologicznej.
Ponowne użycie
Opowiadamy się za rozwiązaniami wielokrotnego użytku, aby ograniczyć opakowania jednorazowe. W związku z tym ponownie wykorzystujemy własne odpady tekturowe z naszych jednostek produkcyjnych do naszych specjalnych ofert na koniec roku i naszych kolekcji perfum.
Recykling
Nic nie ginie, wszystko się zmienia. Zdecydowaliśmy się na użycie materiałów nadających się do recyklingu do pakowania i, jeśli to możliwe, materiałów pochodzących z recyklingu. Od października 2020 r. wszystkie nasze butelki są wykonane w 100% z przetworzonego* i nadającego się do recyklingu PET, co oznacza roczne oszczędności 2600 ton** pierwotnego plastiku.
Jeśli chodzi o słoiki, zawsze preferujemy szkło, które można poddawać recyklingowi w nieskończoność.
A ponieważ mówimy wam wszystko, powinniście wiedzieć, że wraz z naszymi lokalnymi partnerami podejmujemy inicjatywy mające na celu zarządzanie produktami których życie dobiegło końca. Jak? Zapraszając każdy z krajów, w których działamy, do rozpoczęcia akcji zbiórki w sklepie. Ponieważ recykling to zobowiązanie.
Przemyśl
Naszym celem jest ciągłe wprowadzanie innowacji i oferowanie coraz bardziej przyjaznych dla środowiska rozwiązań. Specjalnie w oparciu o tę filozofię opracowaliśmy gamę produktów. To Green Heroes: zaangażowane produkty, koncentraty wydajności dla alternatywy zero odpadów z tworzyw sztucznych.
Idąc dalej, naszym celem na 2030 r. jest ograniczenie opakowań do niezbędnych elementów poprzez zmniejszenie globalnego zużycia plastiku o 30% i posiadanie wyłącznie opakowań nadających się do ponownego użycia, zawierających materiały pochodzące z recyklingu.
*Nie dotyczy to plastiku w kubkach, etykietach i pompkach, w przypadku których nadal pracujemy nad integracją plastiku pochodzącego z recyklingu. Butelki zmywacza lakieru do paznokci nie są wykonane z PET ze względu na kompatybilność. Jednak te butelki nadal nadają się do recyklingu i pracujemy nad alternatywami.
**Według produkcji z 2021 r. bez dodatków, kapsułek i pompek.
Naszym celem jest ciągłe wprowadzanie innowacji i oferowanie coraz bardziej przyjaznych dla środowiska rozwiązań. Redukcja odpadów opiera się na dwóch głównych osiach:
Z jednej strony robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zmniejszyć ilość opakowań. Specjalnie w oparciu o tę filozofię opracowaliśmy gamę produktów: Green Heroes, Twoje zaangażowane produkty.
Green Heroes to przede wszystkim Żele pod Prysznic i Skoncentrowane Szampony, które zawierają odpowiednio o 50% i 39% mniej plastiku niż nasze klasyczne Żele pod Prysznic (400ml). Dzięki unikalnej formule oraz zmniejszeniu objętości opakowania produkty te stanowią wyjątkową innowację w branży beauty. Wreszcie, seria Green Heroes to także mocna oferta produktowa łącząca wydajność i zmysłowość dla alternatywy bez odpadów plastikowych.
Jednocześnie ponownie przemyśleliśmy sprawę pielęgnacji twarzy. Teraz częściowo otwarte, pozwalają nam zaoszczędzić 40% tektury. Celofan jest stopniowo usuwany ze wszystkich naszych produktów i zostanie całkowicie usunięty na początku 2023 roku.
Z drugiej strony, aby ograniczyć ilość odpadów, preferujemy materiały pochodzące z recyklingu.
Od 2020 roku wszystkie butelki z naszych fabryk są wykonane w 100% z plastiku pochodzącego z recyklingu* i nadającego się do ponownego użytku. Oznacza to roczne oszczędności 2600 ton pierwotnego plastiku.
Naszym nowym krótkoterminowym celem jest zintegrowanie 40% plastiku pochodzącego z recyklingu we wszystkich naszych tubkach do 2023 roku. Niezwykłe wyzwanie dla tego typu opakowań!
Nie zamierzamy się na tym zatrzymywać. Naszym celem na rok 2030 jest ograniczenie opakowań do niezbędnego minimum. Jak? Zmniejszając nasze globalne zużycie plastiku z 30% i proponując opakowania nadające się do recyklingu zawierające materiały pochodzące z recyklingu. Badamy również rozwiązania do ponownego napełniania i ponownego wykorzystania opakowań.
Bądźcie czujni!
*Nie dotyczy to plastiku w kubkach, etykietach i pompach, w przypadku których nadal pracujemy nad integracją plastiku pochodzącego z recyklingu. Butelki do zmywacza lakieru do paznokci nie są wykonane z PET ze względu na kompatybilność. Jednak te butelki nadal nadają się do recyklingu i pracujemy nad alternatywami.
Wiemy, że użycie plastiku budzi wątpliwości niektórych konsumentów. Jednak ten materiał jest często najbardziej odpowiednią opcją w analizie środowiskowej.
Często to powtarzamy: nic nie ginie, wszystko się zmienia! Teraz wszystkie butelki z naszych fabryk są wykonane wyłącznie z plastiku w 100% pochodzącego z recyklingu i nadającego się do recyklingu, co pozwala nam uniknąć rocznego zużycia 2600 ton pierwotnego plastiku.
Jednocześnie kontynuujemy prace nad włączeniem plastiku pochodzącego z recyklingu do naszych nakrętek, etykiet i pompek. Obecnie butelki naszego zmywacza do paznokci nie są wykonane z PET ze względu na kompatybilność. Jednak te butelki nadal nadają się do recyklingu i pracujemy nad alternatywami.
Dzięki temu zaangażowaniu wyprzedzamy cele Paktu Europejskiego, który nakłada 30% recyklingu tworzyw sztucznych na rok 2025.
Oczywiście nie zadowolimy się tym wielkim krokiem naprzód. Do 2030 roku naszym celem jest ograniczenie opakowań do niezbędnych elementów, zmniejszenie ogólnego zużycia plastiku o 30% oraz posiadanie wyłącznie opakowań nadających się do recyklingu, zawierających materiały pochodzące z recyklingu.
POLITYKA PRODUKCYJNA I HANDLOWA
Jeśli chodzi o tę historię, rozwój naszej marki opierał się przede wszystkim na obietnicach pana Yves Rocher, że jego rodzinna wioska La Gacilly w Bretanii i szerzej jego region będą prosperować.
Zostało to osiągnięte. Jako botanicy, zbieracze, producenci i sprzedawcy od ponad 60 lat jesteśmy dumni, że pozostaliśmy wierni życzeniom naszego założyciela.
"Made in France" jest dla nas bardzo ważne i dlatego zawsze utrzymywaliśmy nasze fabryki i większość działalności produkcyjnej we Francji. Na przykład nasze pola i 3 zakłady produkcyjne w Bretanii znajdują się w promieniu 30 km. Jest to moralny i opiekuńczy ekosystem, który zatrudnia około 10 000 osób.
Dziś 93% naszych produktów powstaje w naszych fabrykach w Bretanii.
Dla pozostałych 7% preferujemy podwykonawstwo z Francji i Europy, gdy nie opanowujemy wytwarzania wymaganej technologii. Oznacza to, że tylko 1,2% naszych produktów powstaje poza Europą. Wybory te są dokonywane przy pełnej kontroli naszego wewnętrznego know-how i formuł, które rygorystycznie przestrzegają naszych specyfikacji.
Aby wynagrodzić Twoją lojalność, regularnie oferujemy produkty kosmetyczne i upominki wybrane przez panel konsumentów.
Prezenty, które proponujemy, są kupowane w różnych krajach na całym świecie, takich jak kraje europejskie i Chiny, zgodnie z najlepszą jakością, technologią, know-how i kosztami. Wszystkie są produkowane zgodnie z kartą dobrych praktyk, których celem jest ograniczenie wpływu na środowisko, zapewnienie jakości, ale także bezpieczeństwa Twojego i osób je wytwarzających.
W związku z tym precyzyjnie i przejrzyście określiliśmy wartości i zobowiązania, którymi nasi partnerzy muszą się dzielić na http://www.groupe-rocher-fournisseurs.com
Nie udajemy, że jesteśmy idealni, ale nasze zespoły jak zawsze są zaangażowane w realizację corocznie określonych celów:
- Zmniejszenie ilości opakowań na prezenty
- Używać wyłącznie papieru i tektury pochodzącej z odpowiedzialnych źródeł
- Nie używanie materiałów pochodzenia zwierzęcego
- Nie używanie niektórych materiałów, które są szkodliwe dla planety
- Intensyfikowanie naszych systemów identyfikowalności
- Współpraca z ograniczoną liczbą dostawców w celu zapewnienia trwałych i efektywnych relacji
- Przeprowadzanie szerokich kontroli regulacyjnych i testów funkcjonalnych
- Wizyty w fabrykach w celu zapewnienia dobrych warunków pracy i przestrzegania norm bezpieczeństwa
Kliknij poniższy link: http://www.groupe-rocher-fournisseurs.com. Szczegółowo poznasz wartości i zobowiązania, które muszą podzielać nasi partnerzy, aby budować zrównoważone relacje klient-dostawca.
„Piękno dla wszystkich” jest naszym motywem przewodnim od samego początku. Naszym sekretem jest kontrolowanie całego łańcucha wartości od pierwszego zasianego ziarna do aplikacji produktu na skórę.
Od ponad 60 lat jesteśmy botanikami, zbieraczami, producentami i sprzedawcami.
Mówiąc konkretnie, to francuskie know-how ilustrują:
- niewyczerpany ogród botaniczny z ponad 1500 odmianami roślin
- 60 hektarów upraw ekologicznych w La Gacilly w Bretanii
- 3 fabryki w Bretanii posiadają certyfikaty jakości, ochrony środowiska i bezpieczeństwa
- skuteczne formuły opracowane w naszych laboratoriach przez ekspertów-pasjonatów
- opakowanie zaprojektowane z myślą o ekoprojektowaniu
- ponad 350 milionów produktów dystrybuowanych każdego roku w 90 krajach
- własna sieć dystrybucji
- naturalna muza: Natura.
Dbając o wszystko, od sadzenia po dystrybucję, zapewniamy jakość przy jednoczesnym obniżeniu kosztów. To właśnie nazywamy „godziwą ceną”.